Home Nieuws/updates Gastenalbum De visvijvers Penvissen Uitstapjes Visserslatijn Forum Links

Les Etangs De L`abbaye (Foto`s en reis verslag)

Dag 2, Om 6 uur was ik wakker en heb ik een beetje de omgeving verkend op zoek naar stekken. Aangezien mijn vislust niet zozeer het statisch vissen maar het penvissen is ben ik gaan kijken of er op het meer achterons een leuke stek was om te pennen , aangezien ons meer schuin aflopende kanten had ging het moeilijk maar het ander meer had een steilere kant dus dat ging wel alleen de wind stond de hele dag op de kant te beuken dat het een lieve lust was ik moest beter weer afwachtte. Morgens begon de dag met zonneschijn en een nog wel straffe wind maar het was droog dus de hengels werden opnieuw be-aast en weer ingeworpen en ja hoor tegen 8.30 uur kreeg ik een run op mijn hengel en nu gaat het beginnen dacht ik maar na een dril van 5 minuten lag de karper al in het net ( wat een slappe vis ) er was bijna geen verzet van deze vis. Hij werd gewogen en bleek 22 pond te zijn en na een foto weer terug gezet. Ook ik had mijn eerste franse karper gevangen. Om 10 uur kwam de plaatselijk bakker langs met lekker vers stokbrood en broodjes en lekkere appelflappen ( ze waren nog warm ) dit herhaalde zich iedere morgen rond 10 uur en we keken er iedere dag weer naar uit. De rest van de dag was het rustig en op een buitje na was het redelijk weer na het avondeten ( wat ze in het clubhuis voor ons hadden gemaakt ) ben ik tegen de avond met de penhengel opstap gegaan en ja hoor om 8 uur had ik mijn eerste vis op de penhengel en deze kleine rakker gaf 10 keer zoveel verzet als zijn grotere broer van die morgen , in het net , wegen en terug zetten mooie spiegel van 10 pond. Nu werd er uitgekeken naar de nacht en alles werd in stelling gebracht , de karper hebben we de hele avond zien en horen springen , dit geeft de burger moet en om 11 uur gingen we vol goede hoop slapen .

Dag 3, Om 3 uur begon mij optonic als een gek te krijsen en ik moest aan de bak maar na een 5 minuten schoot de haak los en kon ik met een naar gevoel weer gaan slapen. De rest van de nacht is er niks meer gebeurt en ik ben om 5 uur opgestaan om met de penhengel opstap te gaan. Heb tussen 5 en 10 uur morgens 5 karpers gehaakt waarvan er 2 verspeeld , een karper wist zich vast te zwemmen en de andere ging door mijn snoer ( 24 .00 ) maar drie leuke karpers van 5, 6 en 8 pond waren mij te deel gevallen. De bakker was weer een welkome afwisseling in het vaak voor mij lange wachten bij het statisch vissen. Ook nu was het weer morgens redelijk maar in de loop van de morgen werd het weer slechter en het werd een waar festijn van zon  dan weer regen en soms ook hagel erbij en dit in zulke mate dat je er bang van werd. We zijn de rest van de dag ook meer bezig geweest met het weer als met de vissen , die lieten ook niks meer van zich horen die dag. We waren ook blij om tijdens het eten in het clubhuis even niet de niet aflatende wind te horen suizen langs je oren. Ook in de avond was er geen activiteit te zien en daarom zijn Ben en ik maar vroeg gaan slapen.