Home Nieuws/updates Gastenalbum De visvijvers Penvissen Uitstapjes Visserslatijn Forum Links

.(02 juli 2017)

Le Val de L’Aisne 2017  (Door Huub Engelen)

Na de nodige voorbereidingen gingen we op 30 juni 2017 om 5.00 uur in de ochtend vanuit Belfeld van start om een paar dagen te gaan vissen in België.  Jan, Ruud en ondergetekende vertrokken in een Dacia (sorry Ruud) met aanhangwagen richting de Belgische Ardennen. Het weer beloofde niet veel goeds en werd al een paar dagen in de gaten gehouden hopende op een positieve verandering maar het zag er gewoon slecht uit, weken van tevoren hoge temperaturen en uitgerend die 2 dagen zou het bar en boos worden. Maar toen we vertrokken was het droog. Na een reis van net over 2 uur kwamen we droog aan op Camping Le Val de L’Aisne. De receptie was al geopend en de eigenaar Kristof (een hele aardige Belg) verwelkomde ons op de camping.

Even de administratie in orde maken en de sleutel van de caravan in ontvangst nemen en we konden doorrijden naar een mooie caravan aan het lokale viswater op de camping. Spullen uitladen en opbergen en zo snel mogelijk gaan vissen! Zo tegen 9.30 uur zaten we lekker te vissen. De eerste vissen werden al snel gevangen en het weer werkte mee. Rond de middag maakte Jan snel een bord soep voor ons klaar.

.(Fotograaf Huub)

Er werd op verschillende manieren gevist en de een bleek succesvoller dan de andere. Jan zat met de penhengel en één hengel statisch te vissen, Ruud met 2 hengels statisch en ik met de penhengel en één hengel statisch. Ruud wisselde nog wel eens naar de vaste stok, want hij wou graag een karpertje vangen op de elastiek en zijn wens werd beantwoord. De een viste ver erin met een tijgernootje en de ander 1 meter voor de kant, alles leverde vis op. Zelf heb ik in de middag (omdat er toen een klein buitje viel) even met de method gevist en dit bleek heel erg goede te gaan. Heel veel giebel en af en toe een karper was mijn vangst. Later in de middag werd de BBQ uit de aanhangwagen gehaald en aangezet. De inwendige mens werd flink versterkt zowel met vast eten als met drinken. Even uitbuiken en weer veder vissen, zo tussen 21.00 en 21.30 uur werd er gestopt met vissen en hebben we in de caravan de dag nog even doorgenomen. Toen werden de bedden in orde gemaakt en kon eenieder van zijn welverdiende nachtrust gaan genieten. Om 5.30 uur werd ik wakker en keek naar buiten …droog. Snel kleren aan en even aan de frisse lucht maar toen in 2 minuten buiten was begon het te regenen, zoals verspeld! Rond 7 uur kreeg ik een berichtje dat Wim en Rob aan de poort stonden te wachten op mij om ze de camping op te laten. We wisten dan beide op zaterdag langs zouden komen om ons te vergezellen ons visreisje. Jan had die morgen voor het ontbijt spek en eieren op het menu staan en dat smaakte prima. Niet te langs ouwehoeren maar vissen!! Ondanks de regen die met bakken uit de hemel kwam vallen werd er weer vis gevangen en zeker door Wim. Hij kon met de method de ene giebel en karper na de andere vangen wat hem zelf een zichtbaar goed humeur gaf. Weer werden en verschillende karpers, giebel, brasem en voorns gevangen. Tegen 13.30 uur werd er weer aan eten gedacht en het meegebrachte BBQ-vlees van Wim werd door het slechte weer niet op de BBQ maar in de caravan gebraden in de pan. In één woord heerlijk vlees had hij meegebracht!!!
Na het eten zijn Wim (die nog naar een feestje moest) en Rob weer vertrokken richting Nederland en zijn ook wij begonnen met het inpakken en opruimen van onze spullen. Sleutel ingeleverd, borg weer teruggekregen en na afscheid genomen te hebben van Camping Le Val de L’Aisne zijn ook wij weer richting Nederland vertrokken. Om 18.00 uur waren we in Belfeld en hebben we onderling de schade opgemaakt en verrekend. Al met al een leuk visreisje gehad, goed gegeten, gedronken en gevist. Ik zou zeggen zeker voor herhaling vatbaar, alleen hopen we dan wel beter weer te hebben