Home Nieuws/updates Gastenalbum De visvijvers Penvissen Uitstapjes Visserslatijn Forum Links

Na een korte nachtrust troffen we elkaar om 3.30 uur bij Jan thuis en de resterende visspullen werden in de auto’s geladen. Tegen 4 uur waren we klaar voor vertrek en kon de reis naar België beginnen. Voor de één was het de eerste keer en voor een ander is het routine geworden. Maar de reis er naartoe is nog altijd een reis vol verassingen. Bij luik zijn ze aan de weg aan het werken ( dat wisten we ) en we hielden dan ook rekening dat we door Luik heen moesten en niet erom heen zoals anders. Maar de Belgen hadden toch weer iets anders verzonnen want toen we eenmaal in Luik waren en we de weg volgens onze Tom bij een rotonde de autoweg op moesten rijden bleek hier een slagboom neer gezet te zijn. Dus de autoweg konden we hier niet op. Maar nadat we een voorbijganger gevraagd hadden hoe we richting Luxemburg konden komen en deze in zijn beste Frans ons een routebeschrijving gaf kwamen we toch nog op de goede weg terecht. Eenmaal vlak bij de camping kwamen we een nieuw obstakel tegen, een wegblokkade, ook deze werd niet aangekondigd maar met een beetje normaal vernuft kwamen we eindelijk aan op onze bestemming.
De vispullen uitladen en naar het water toe voordat het begon te regenen. Regen was er volop voorspeld dus snel alles installeren. Tegen 6.30 stond alles en een ieder zat te vissen maar een uurtje later begon het te regenen en flink ook. Wel werden de eerste vissen gevangen maar de regen drukt toch altijd de pret, onder een paraplu zitten in de regen is niet zo leuk als dat het 25 graden en zonnig is. Zo tegen een uur of 12 ging Jan de bockworsten klaarmaken en kregen we allemaal een paar lekkere broodjes. Met tussenpozen was het steeds een 10 tal minuten droog en zowaar tegen 2 uur was het echt droog. Een ieder ving ondertussen een visje en was tevreden over de vangst. De ene vis was groter dan de ander en er werd door Fred voor het eerst in zijn leven een karper gevangen. Deze karper had wel een hele sliert met versieringen aan zich hangen. Een haak nog in de mond met een matchdobber en een lang stuk snoer met een bekertje er nog eens aan vast zitten. Die zal wel blij geweest zijn dat hij van dit lint verlost was. Alleen op de penhengel werden bijna geen karpers gevangen maar alleen maar grote hele mooie voorn, ook leuk, maar ik vind een karper toch meer actie opleveren. Toen de regen al een uurtje niet meer van zich had laten zien werd de lucht steeds lichter en ook langzaan blauwer en er kwam zowaar een flets zonnetje aan, HEERLIJK, was dat.
Tegen 5 uur kregen we last van onze innerlijke mens en de BBQ werd aangezet. We hadden 2 caravans gehuurd en eentje stond vlak bij het water en op het terras werd de BBQ neergezet en werd er gegeten. Lekker dat groene vlees zou Nick zeggen en een ieder deed zich dan ook tegoed aan het eten, goed geregeld Jan! Een goede kok! Na het eten deed Jan de afwas, dat mag hij thuis niet volgens mij, en de rest zat alweer te vissen.Nu aan de andere kant van het water maar die kan kon ons niet zo bekoren er werd niet zo goed gevangen als aan de andere kant. Waarom dat was, geen idee, maar we zaten droog en dat was al heel wat. Tegen 8 uur even naar de receptie toe en daar hebben we even naar het voetbal gekeken en een jupiler gepakt. Maar de meeste waren toch een beetje moe en daarom zijn we weer op tijd terug gegaan naar de caravan om lekker te gaan douchen en dan slapen. We kregen zelfs muziek bij het slapen gaan te horen van Andre Hazes van onze achterburen die een feestje hadden maar de meeste waren zo moe dat het niet lang geduurd heeft of ze sliepen als een roos. Om 5 uur liep de wekker af, we zouden weer gaan vissen, maar ik hoorde een bekend geluid. Het ritme van de regen zou rob de Nijs zeggen maar ik baalde als een stekker, alweer regen. Niks aan te doen en gewoon omdraaien en slapen , tegen 7 uur werd ik weer wakker en ….. nog steeds regen en niet een beetje, neen, flinke plens buien. Net na 8 uur kreeg ik een telefoontje dan de eieren met spek bijna klaarwaren en of we kwamen eten. Ook voor deze maaltijd was Jan verantwoordelijk en hij deed het met veel plezier. Na het eten was het zo van , wat gaan we nu doen vissen of……. Het werd dus wachten tot het droog werd en zo tegen 10 uur werd de regen minder en dus naar buiten en de spullen weer opzetten. Maar de droogte bleek maar van korte duur te zijn.
Er werd tegen 1 uur besloten van het is goed geweest, het bleef toch maar regenen, we gaan inpakken en we gaan weer richting Nederland. Op dat moment kreeg ik nog een laatste run en deze vis zwom gelijk ook nog even door de lijnen van Jan. Nadat alles uit de knoop gehaald was en de vis op de foto gezet was zijn we gaan inpakken. Alles zeiknat in de auto doen, lekker stinken onderweg  hhahahaha  Nadat we de sleutels ingeleverd hadden en de reis terug wel redelijk voorspoedig verliep kwamen we om omstreeks 4 uur weer thuis aan. Alles werd bij elkaar opgeteld en gedeeld door het aantal mensen, alles was weer geregeld. Ik denk dat ik namens een ieder kan zeggen dat het ondanks het weer toch een leuk uitstapje was. Hopende dat we het volgend jaar beter weer hebben. Nog een kleine 360 nachtjes slapen jan dan gaan we weer!

Met visrijke groeten

Fred, Nick, Jan, Jack en Huub.