Home Nieuws/updates Gastenalbum De visvijvers Penvissen Uitstapjes Visserslatijn Forum Links

. .

Reisverslag 30 april 2005 Le Val De L`Aisne. Na een korte nachtrust besloten Rob en ik om naar België te gaan om lekker een dagje te gaan vissen op de camping Le Val De L’Aisne in de Ardennen. Het weer voor die dag zag er aardig uit , geen volle zonnen schijn maar een dag met een lekkere temperatuur en een beetje bewolking met een zuidwesten wind , perfect dus. Deze locatie kregen we van Erwin en Nel die daar al enige jaren op de camping staan ( onze dank nog ) na een treffen op het internet. Onze reis verliep spoedig , daar ik er al twee keer geweest was, bleef het verkeerd rijden bij Luik ons gespaard en we waren zonder verdere files in een goede twee uur op onze locatie gearriveerd.

De algemene situatie op de autosnelwegen in België en de borden langs de weg zijn ronduit belabberd te noemen , slecht tot zeer slecht wegdek. Aangezien we wat erg vroeg ( 6 uur ) daar waren was de receptie nog gesloten en we besloten om maar eerst naar de waterkant te gaan en onze visspullen te installeren .Toen mijn hengels er in lagen en ik Rob wou gaan helpen ging mijn pieper al af en de eerste vis werd geland , een leuke karper van een 10 pond was het resultaat.Dit beloofde veel goeds voor de rest van de dag  en vol goede moet wierp ook Rob zijn hengels in en konden we aan de thee en koffie beginnen , het was immers een dagje uit dus haast hadden we alle twee niet. Ook kwamen er andere vissers (witvissers ) en ook deze vissers vingen snel hun eerst vissen. Aangezien ook zij met 2 hengels visten (een vaste stok en de matchhengel ) was het leuk om te zien als zij een karper haakten .Zij visten met kleine pellets ( 6 mm ) die met een elastiekje onderaan de haakbocht bevestigd werden , dit ging met de matchhengel perfect ook het ingooien en bij voeren lukte prima.

Daar deze vissers allemaal Frans spraken en mijn Frans net zo goed is als hun Limburgs werd het moeilijk om het een en ander uitgelegd te krijgen , maar met handen en voeten kom je een heel eind , ook in België. Ook wij haakten met enige regelmaat een karpertje en we vermaakt ons prima , maar na een tip om eens tijgernoten te proberen kwamen de vissen echt los. Na de middag hebben we lekker een frietje gegeten bij de receptie, op nog geen 100 meter van de vijver , waar men ook als men dit wil binnen a la carte kan eten. Ook de invalide medemens kan hier met de auto ( aan een kant van de vijver ) tot bij het water komen en zijn visspullen uitpakken. We hebben de gehele dag door goed vis gevangen en soms stonden we met twee hengels tegelijk in de hand te drillen , geweldig toch. Verwacht geen grote vissen , ook al zitten ze er wel zegt de eigenaar , maar de modellen van de vissen is soms wel zeer apart en een dagje vissen vangen is toch ook wel leuk voor een keer. Over het algemeen zijn het allemaal spiegel karpertjes die er zitten en ook met de penhengel heb ik er verschillende verschalkt die dag.

Nadat ik bij Christof , de eigenaar de overigens perfect Nederlands spreekt , de vergunning voor die dag gehaald heb zijn we lekker doorgegaan met wat we aan het doen waren , vissen vangen. Later in de dag zijn er twee buitjes regen geweest , niet echt de moeite waard, maar ja e hadden er geen rekening mee gehouden dat de grond daar ( vulkaan grond ) zo hard is dat je na een 10 cm op rots zit en een paraplu onmogelijk de grond in gaat ( een rodpod is zeker een must ) en natuurlijk tijdens zo’n bui bijten de vissen gewoon door dus met hengel en paraplu in de hand drilt het toch moeilijk.Toen we later in de middag genoeg hadden van al het gevis besloten we om aan de terugreis te beginnen. Na afscheid van Christof genomen te hebben zijn we lekker op ons dooie akkertje terug naar huis gegaan. Al met al een leuke dag en nog goed gevangen ook wat wil je nog meer. Misschien dat we in 2007 nog eens een dagje terug gaan naar België , je weet maar nooit ook de vissen groeien door daar.

Voor meer info kijk op    www.levaldelaisne.be